Skip to main content

Renault Trafic Spis treści Pierwsza generacja | Druga generacja | Trzecia generacja | Przypisy | Linki zewnętrzne | Menu nawigacyjneoznaczona1 zmianęWymiary i masy Renault Trafic – poznaj podstawowe wymiary i masy dla samochodów Renault TraficPremiera nowego TraficaNowy Renault TraficStrona producentaOpis Trafica na stronie Renault Polskae

Samochody dostawczeSamochody przednionapędoweSamochody RenaultSamochody z lat 2010–2019Samochody z lat 2000–2009Samochody z lat 80.Samochody z lat 90.Samochody z napędem AWDVany


samochód dostawczoosobowyvanfrancuskiRenaultRenault MasterChaussonDieslamiface-liftingkierunkowskazówSamochóddrzwiVanczęści bagażowej4x4General MotorsniemieckiangielskiVauxhallBatillyFrancjiArgentynieChinachTata MotorsMarubeni MotorsPolskiOpelVivaroVan of the YearNissanPrimastarRenault MasterEuro 4filtra cząstek stałychdCiBarcelonieGeneral MotorsLutonVivaroOplaNisan NV400PrimastaraFiataTalentoScudoMitsubishiExpresssilnik wysokoprężnydCiturbosprężarkąClioEspaceKangooKoleosLagunaMéganeModusSafraneScénicThaliaTwingoKangooKeraxMagnumMascottMasterMaxityMidlumPremiumTraficAlpine 210 RSAlticaArgosBRVEspace F1EPUREEVEEgeusEtoile FilanteFiftieFluenceInitialeKoleosNextRacoonTalismanVESTA 2WindSteppe345678910111214151617181920212530Alliance/EncoreAvantimeFuegoMedallionPremierTorinoRodeoRenault SpiderVel SatisGrand Prix de l'A.C.F.Clio SportSpiderMégane SportClio V6 SportEstafetteExpressFourgonette50B90/B110 4x4












Renault Trafic




Z Wikipedii, wolnej encyklopedii








Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania


Renault Trafic – samochód dostawczo-osobowy typu van klasy wyższej produkowany przez francuski koncern Renault od 1980 roku. W 2014 roku zaprezentowano trzecią generację pojazdu.




Spis treści





  • 1 Pierwsza generacja


  • 2 Druga generacja

    • 2.1 Silniki



  • 3 Trzecia generacja

    • 3.1 Wersje bliźniacze


    • 3.2 Silniki



  • 4 Przypisy


  • 5 Linki zewnętrzne




Pierwsza generacja |
































Renault Trafic I

Renault Trafic I przed liftingiem
Renault Trafic I przed liftingiem
Inne nazwy
Opel / Vauxhall Arena
Tata Winger
Chevrolet Trafic
Winnebago LeSharo
Producent

Renault
Zaprezentowany
1980
Okres produkcji
1980 - 2000
Miejsce produkcji

Francja Batilly
Argentyna Buenos Aires
Chińska Republika Ludowa Pekin
Poprzednik

Renault Estafette
Następca
Renault Trafic II
Dane techniczne

Segment

van segmentu E
dostawcze segmentu E

Typy nadwozia
3 i 5-drzwiowy van
2-drzwiowe podwozie pod zabudowę

Silniki

Benzynowe:
R4 1.4 48 KM
R4 1.7
R4 2.2
Diesla:
R4 2.1
R4 2.5

Skrzynia biegów
5-biegowa manualna
Szerokość
1905 mm
Liczba miejsc
2 - 9
Dane dodatkowe
Konkurencja

Mercedes-Benz MB100
Volkswagen Transporter

Pierwsza generacja Renault Trafic została zaprezentowana w 1980 roku. Nieco przypominała ona wyglądem ówczesną wersję Renault Master. Samochód wytwarzała niezależna firma nadwoziowa Chausson.




Renault Trafic I po liftingu




Tył Trafic I


Debiutował z 3 silnikami benzynowymi i 2 Dieslami; najsłabszy silnik benzynowy miał 35 kW (48 KM) mocy. W 1989 roku pierwsza generacja przeszła face-lifting polegający między innymi na przeniesieniu kierunkowskazów na wysokość reflektorów i pewnym skróceniu samochodu. Zmieniono wówczas także i wygląd przesuwanych drzwi, a wygląd unowocześniono. Samochód był sprzedawany w wersjach z trojgiem drzwi, jak również z drzwiami przesuwanymi (wówczas było 5 drzwi). Dostępna była również wersja z oddzieloną tylną przestrzenią. Van miał z przodu 3 siedzenia. W przypadku wersji bez oddzielonej części bagażowej, w aucie mogło się zmieścić od 6 do 9 osób. Samochód był dostępny w wersji z pojedynczymi i skrzydłowymi drzwiami. Trafic I występował także w wersji skrzyniowej i jako podwozie pod zabudowę (tylko z pojedynczą kabiną). Wprowadzono także wersję 4x4 rzadko spotykaną na obecnym rynku wtórnym. W czasie produkcji auto było chętnie kupowane, jednak w latach 90. już nieco przestarzałe. W 1997 roku rozszerzono sprzedaż z wykorzystaniem sieci dilerskiej General Motors, wprowadzając model Arena (głównie na rynek niemiecki i angielski jako Vauxhall). W 2000 roku zaprzestano produkcji modelu z powodu wprowadzenia na rynek nowej generacji auta. Jeszcze na początku 2001 roku wyprzedawano resztki z produkcji pierwszej generacji; w sumie w latach 1981 - 2001 sprzedano około 930 tys. sztuk. Renault Trafic pierwszej generacji był produkowany w Batilly we Francji a także w Argentynie, a montowano go m.in. w Chinach. W 2007 roku koncern Tata Motors zaprezentował model Winger będący kolejnym wcieleniem Renault Trafic pierwszej generacji. Jednak Marubeni Motors nie importuje tego modelu do Polski.



Druga generacja |








































Renault Trafic II

Renault Trafic II Phase I
Renault Trafic II Phase I
Producent

Renault
Projektant
Centro Stile Renault
Zaprezentowany
wrzesień 2001
Okres produkcji
2001 - 2014
Miejsce produkcji

Hiszpania Barcelona
Anglia Luton
Poprzednik
Renault Trafic I
Następca
Renault Trafic III
Dane techniczne

Segment

van segmentu E
dostawcze segmentu E

Typy nadwozia
4 i 5-drzwiowy van

Skrzynia biegów
5 i 6-biegowa manualna
6-biegowa Quickshift[1]
Długość
SWB: 4782 mm
LWB: 5182 mm
Regular Pickup: 5038 mm
Crew Pickup: 5438 mm
Szerokość
1904 mm
Wysokość
SWB: 2497 mm
LWB: 2800 mm
Crew Van: 1380 mm
Regular Pickup: 1966 mm
Crew Pickup: 1973 mm

Rozstaw osi
SWB: 3098 mm
LWB: 3498 mm

Masa własna
1660 - 1969 kg
Liczba miejsc
3 - 9
Dane dodatkowe
Modele
bliźniacze

Opel Vivaro
Nissan Primastar
Konkurencja

Citroën Jumpy
Fiat Scudo
Mercedes-Benz Viano
Mercedes-Benz Vito
Peugeot Expert
Toyota ProAce
Volkswagen Transporter

Renault Trafic II został zaprezentowany we wrześniu 2001 roku.




Renault Trafic II Phase II




Renault Trafic II Phase III




Tył Trafic II Phase I




Tył Trafica II Phase III


Projektanci starali się dopasować wygląd drugiej generacji do współczesnych realiów. Auto skrócono i zmniejszono. Zastosowano nowocześniejsze rozwiązania techniczne. Trafic zyskał wyglądem na atrakcyjności dzięki innemu projektowi. Z przodu samochodu mogą usiąść 3 osoby. Podobnie jak u poprzednika wersje osobowe mają odpowiednio 6 do 9 miejsc siedzących. W tym samym roku Opel wypuścił bliźniaczy model – Vivaro, który w 2002 roku zdobył prestiżowy tytuł Van of the Year. Jednocześnie partner Renault – Nissan zaczął sprzedawać model bliźniaczy – Primastar.


Najważniejsze cechy stylizacji to m.in.: kroplowe reflektory i łukowe podwyższenie dachu. Samochód występuje w wersji z krótkim i długim rozstawem osi (długość zewnętrzna wynosi odpowiednio 4,78 i 5,18 m). Jego osobliwością jest występowanie wersji krótkiej z wysokim dachem, który zwiększa objętość ładowni z 5 do 7 m³. Dłuższe odmiany mieszczą 5,9 lub 8,3 m³.


W 2006 roku przeprowadzono facelifting, który wynikał, podobnie jak w przypadku Renault Master z wprowadzenia silników spełniających normę emisji spalin Euro 4. Obecnie sprzedawane modele mają, ze względu na wymagania cieplne filtra cząstek stałych większe otwory w zderzaku przednim. Stosowane wcześniej silniki 1.9 dCi o mocy 82 i 100 KM zastąpiono silnikiem o pojemności 2.0 dm³, regulowanym na dwie moce: 90 i 115 KM. Silnik 2.5 dCi rozwija teraz 146 KM zamiast wcześniejszych 135 KM i jest stosowany także w Renault Masterze, gdzie zastąpił silnik o pojemności 3.0 dm³ produkcji Nissana, który osiągał moc 136 KM. Rok 2006 przyniósł także dwie odmiany skrzyniowe (z wysoką i niską podłogą; tylko z pojedynczą kabiną), a także popularną we Francji kabinę na ramie (plancher cabine), która służy do budowy samochodów kempingowych, karetek pogotowia, sklepów obwoźnych, a także nadwozi chłodniczych. W roku 2011 wycofano z oferty silnik 2.5 dCi ponieważ nie spełniał on normy Euro 5[2].


Modele drugiej generacji od 2002 roku powstają w zakładach w Barcelonie (2007 r. - 67 561 szt.), mniejsze liczby pojazdów są produkowane od 2001 roku w zakładach koncernu General Motors w Luton w Anglii (2007 r. - 24 978 szt.).



Silniki |


  • Benzynowe


















SilnikPojemność
skokowa [cm³]
Moc maksymalna
[KM] ([kW]) przy obr/min
Maks. moment obrotowy
[Nm] przy obr/min
Układ i liczba
cylindrów
Układ rozrządu/
liczba zaworów
Przyśpieszenie (s)
0-100 km/h
Prędkość maksymalna
km/h
Spalanie (l/100 km)
średnio
2.0 16V1998120 (88)/4750190/3750R4DOHC/1614,516010,3
  • Diesla































































SilnikPojemność
skokowa [cm³]
Moc maksymalna
[KM] ([kW]) przy obr/min
Maks. moment obrotowy
[Nm] przy obr/min
Układ i liczba
cylindrów
Układ rozrządu/
liczba zaworów
Przyśpieszenie (s)
0-100 km/h
Prędkość maksymalna
km/h
Spalanie (l/100 km)
średnio
1.9 dCi 80187082 (60)/3400190/2000R4OHC/821,71387,7
1.9 dCi 1001870100 (74)/3500240/2000R4OHC/816,51557,7
2.0 dCi 90199590 (66)/3500240/1600R4DOHC/1619,01457,9
2.0 dCi 1151995115 (84)/3500290/1600R4DOHC/1615,01607,9
2.5 dCi 1352464135 (99)/3500310/1750R4DOHC/1615,21658,6
2.5 dCi 1502464145 (107)/3500320/1500R4DOHC/1613,51708,7




Trzecia generacja |
























Renault Trafic III

Renault Trafic III
Producent

Renault
Zaprezentowany
marzec 2014
Okres produkcji
od 2014
Miejsce produkcji

Francja Sandouville[3]
Poprzednik
Renault Trafic II
Dane techniczne

Segment

van segmentu E
dostawcze segmentu E

Silniki

Diesla:
1.6 dCi 90 KM, 115 KM, 120 KM, 140 KM

Skrzynia biegów
6-biegowa manualna
Dane dodatkowe
Modele
bliźniacze

Fiat Talento
Mitsubishi Express
Nissan NV300
Opel Vivaro
(2014-2018)
Konkurencja

Citroën Jumpy
Citroën SpaceTourer
Mercedes-Benz klasy V
Mercedes-Benz Vito
Peugeot Expert
Peugeot Traveller
Toyota ProAce
Toyota ProAce Verso
Volkswagen Transporter
Volkswagen Multivan
Hyundai H-1

Renault Trafic III po raz pierwszy zaprezentowano w marcu 2014 roku.




Renault Trafic III – tył


Trafic III powstał jako zupełnie nowa konstrukcja, która nie ma nic wspólnego ze starszym modelem. Pojazd dostępny będzie w dwóch konfiguracjach rozstawu osi (krótki i długi) oraz w dwóch wariantach wysokościach karoserii (niski, wysoki). Uwzględniając różne wersje napędowe i możliwości przewożenia ładunków pojazd dostępny będzie w 270 konfiguracjach[4].



Wersje bliźniacze |


Trzecia generacja Trafica ma największe w dziejach tego modelu grono bliźniaczych konstrukcji. Równolegle w 2014 roku na rynek pierwszy trafił model Vivaro spod znaku Opla, który z racji nowych porządków wprowadzonych przez PSA zniknął z rynku przedwcześnie w 2018 roku i został zastąpiony przez bliźniaczą konstrukcję względem Citroena i Peugeota.


W 2016 roku, dwa lata po debiucie Trafica, do sprzedaży trafił Nisan NV400, następca Primastara i konstrukcja Fiata – model Talento, który po zakończonej współpracy Włochów z PSA zastąpił model Scudo.


5 lat po premierze Trafica do grona bliźniaczych konstrukcji dołączy także model spod znaku Mitsubishi, które obecnie jest częścią koncernu Renault-Nissan. Model o nazwie Express produkowany będzie od 2019 roku we francuskich zakładach Renault z przeznaczeniem na rynek Australii i Nowej Zelandii.



Silniki |


Podstawowym silnikiem modelu będzie silnik wysokoprężny 1.6 dCi oferowany w kilku wariantach do wyboru w wersji z jedną turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek o mocy 90 KM i 115 KM, lub z dwoma niezależnymi turbinami i mocy 120 KM oraz 140KM[5].





Przypisy |



  1. Wymiary i masy Renault Trafic – poznaj podstawowe wymiary i masy dla samochodów Renault Trafic


  2. Renault Trafic broszura producenta rok 2011/2012


  3. Premiera nowego Trafica


  4. Nowy Renault Trafic. chceauto.pl, 2014-03-18. [dostęp 2014-05-03].


  5. Strona producenta



Linki zewnętrzne |


  • Opis Trafica na stronie Renault Polska



Źródło: „https://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Renault_Trafic&oldid=56223775”










Menu nawigacyjne




























(window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgPageParseReport":"limitreport":"cputime":"0.268","walltime":"0.417","ppvisitednodes":"value":4821,"limit":1000000,"ppgeneratednodes":"value":0,"limit":1500000,"postexpandincludesize":"value":80050,"limit":2097152,"templateargumentsize":"value":45038,"limit":2097152,"expansiondepth":"value":11,"limit":40,"expensivefunctioncount":"value":2,"limit":500,"unstrip-depth":"value":0,"limit":20,"unstrip-size":"value":2486,"limit":5000000,"entityaccesscount":"value":0,"limit":400,"timingprofile":["100.00% 273.020 1 -total"," 62.29% 170.072 3 Szablon:Auto_infobox"," 34.19% 93.343 81 Szablon:Infobox_wiersz_dodaj"," 20.04% 54.722 3 Szablon:Navbox"," 20.02% 54.647 1 Szablon:Samochody_Renault"," 19.90% 54.332 6 Szablon:Flaga"," 14.94% 40.783 1 Szablon:Przypisy"," 13.24% 36.143 9 Szablon:Infobox_nagłówek_dodaj"," 7.15% 19.521 1 Szablon:Cytuj_stronę"," 7.08% 19.331 42 Szablon:Infobox_wiersz"],"scribunto":"limitreport-timeusage":"value":"0.020","limit":"10.000","limitreport-memusage":"value":926541,"limit":52428800,"limitreport-logs":"parent:title = "Szablon:Navbox"n","cachereport":"origin":"mw1320","timestamp":"20190423153407","ttl":2592000,"transientcontent":false););"@context":"https://schema.org","@type":"Article","name":"Renault Trafic","url":"https://pl.wikipedia.org/wiki/Renault_Trafic","sameAs":"http://www.wikidata.org/entity/Q1140952","mainEntity":"http://www.wikidata.org/entity/Q1140952","author":"@type":"Organization","name":"Contributors to Wikimedia projects","publisher":"@type":"Organization","name":"Wikimedia Foundation, Inc.","logo":"@type":"ImageObject","url":"https://www.wikimedia.org/static/images/wmf-hor-googpub.png","datePublished":"2007-11-01T11:56:36Z","headline":"samochu00f3d dostawczo-osobowy typu van"(window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgBackendResponseTime":155,"wgHostname":"mw1322"););

Popular posts from this blog

Log på Navigationsmenu

Wonderful Copenhagen (sang) Eksterne henvisninger | NavigationsmenurSide på frankloesser.comWonderful Copenhagen

Detroit Tigers Spis treści Historia | Skład zespołu | Sukcesy | Członkowie Baseball Hall of Fame | Zastrzeżone numery | Przypisy | Menu nawigacyjneEncyclopedia of Detroit - Detroit TigersTigers Stadium, Detroit, MITigers Timeline 1900sDetroit Tigers Team History & EncyclopediaTigers Timeline 1910s1935 World Series1945 World Series1945 World Series1984 World SeriesComerica Park, Detroit, MI2006 World Series2012 World SeriesDetroit Tigers 40-Man RosterDetroit Tigers Coaching StaffTigers Hall of FamersTigers Retired Numberse