Skip to main content

Opel Calibra Indholdsfortegnelse Opståen | Design | Motorer | Sikkerhed og miljø | Specialmodeller | Produktion | Referencer | Litteratur | Eksterne henvisninger | NavigationsmenurOpel Calibra (1990-1997) - Darauf fliegen die Kids.25 Jahre Opel Calibra: Vom Aerodynamik-Weltmeister zum Kult-Coupé.Cars manufactured.Opel CalibrarOfficielt dansk webstedOfficielt internationalt websted

MovanoVivaroChevetteTigraTigra TwinTopCorsaABCVitaABOlympia RekordRekordP1P2AsconaABCVectraABCMantaCalibraKapitänAdmiralDiplomatSenatorMerivaAZafiraASintraBlitzV 3000Bedford BlitzIsuzu MidiCampoArenaPatentmotorwagen „Lutzmann"4/8 PS „Doktorwagen"4/12 PS „Laubfrosch"RegentOpel 1 Liter til Opel „6"P4OlympiaKadett ISuper 6AdmiralKapitän '39


Opel-modellerStore mellemklassebilerCoupéerForhjulstrukne bilerBiler introduceret i 1990Biler fra 1990'erne


sportscoupéOpelOpel Vectra AAustralienbilenStorbritannienBrasilienFrankfurt Motor Show2+2-sæderkunstordMantalangsliggende motorbaghjulstræktværliggende motorforhjulstrækErhard SchnellServostyringairbagsmodelåretfaceliftindtrækkombiinstrumentsalgsbrochurenkWhkautomatgeargearkasseFritz IndraknastakslerOpel AsconaOpel KadettOpel Astra FdrejningsmomentNmtrevejskatalysatorfirehjulstruknepersonbilviskokoblingABS-systemetsrattetturboladerladeluftkølerrallyV6-motorOmega BEuro2-normairbagselestrammereklimaanlægBosesoltagIrmscherRüsselsheimValmet AutomotivefinskeUusikaupunkistelnummeret










(function()var node=document.getElementById("mw-dismissablenotice-anonplace");if(node)node.outerHTML="u003Cdiv class="mw-dismissable-notice"u003Eu003Cdiv class="mw-dismissable-notice-close"u003E[u003Ca tabindex="0" role="button"u003ELuku003C/au003E]u003C/divu003Eu003Cdiv class="mw-dismissable-notice-body"u003Eu003Cdiv id="localNotice" lang="da" dir="ltr"u003Eu003Cpu003EI u003Ca href="/wiki/Wikipedia:Fokusm%C3%A5ned/maj_2019" title="Wikipedia:Fokusmåned/maj 2019"u003Emaj 2019u003C/au003E fokuserer vi på u003Cbu003Elokaliteter i Danmark som ikke er beskrevet på dansk Wikipediau003C/bu003E.u003Cbr /u003EDu kan desuden deltage i årets u003Ciu003Eu003Ca href="/wiki/Bruger:Ramloser/for%C3%A5rskonkurrence_2019" title="Bruger:Ramloser/forårskonkurrence 2019"u003Eforårskonkurrenceu003C/au003Eu003C/iu003E.nu003Ciu003Eu003Csmallu003E(u003Ca href="/wiki/Hj%C3%A6lp:Sitenotice" title="Hjælp:Sitenotice"u003ELæs her om sitenoticeu003C/au003E)u003C/smallu003Eu003C/iu003Enu003C/pu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003E";());




Opel Calibra




Fra Wikipedia, den frie encyklopædi






Spring til navigation
Spring til søgning








































Opel Calibra

Opel Calibra front 20071212.jpg
Opel Calibra (1990−1994)

Produktion
Producent
Opel
Koncern
General Motors
Model
Calibra
Andre navne
Vauxhall Calibra
Holden Calibra
Chevrolet Calibra
Produktionsår
1990−1997
Produktionssted
Rüsselsheim, Tyskland Tyskland
Uusikaupunki, Finland Finland
Designer
Erhard Schnell
Karrosseri og platform
Type
Stor mellemklassebil
Karrosseriformer
2-dørs coupé
Teknik
Tværliggende frontmotor,
for- eller firehjulstræk
Beslægtede
Opel Vectra A
Saab 900
Saab 9-3
Saab 9-5
Drivlinje
Motorer
Benzin:
2,0−2,5 liter (85−150 kW)
Gearkasse
Manuel og automatisk
Dimensioner og vægt
Akselafstand
2600 mm
Længde
4492 mm
Bredde
1688 mm
Højde
1320 mm
Egenvægt
1120−1405 kg
Kronologi
Forgænger
Opel Manta

Opel Calibra var en sportscoupé fra Opel, produceret mellem sommeren 1990 og sommeren 1997. Den var baseret på den i efteråret 1988 introducerede Opel Vectra A.


I Australien blev bilen solgt som Holden Calibra, i Storbritannien som Vauxhall Calibra og i Brasilien som Chevrolet Calibra.




Indholdsfortegnelse





  • 1 Opståen


  • 2 Design

    • 2.1 Facelift


    • 2.2 Farver



  • 3 Motorer

    • 3.1 Tekniske data


    • 3.2 Firehjulstræk


    • 3.3 Calibra Turbo 4x4


    • 3.4 Calibra V6 og modificerede motorer



  • 4 Sikkerhed og miljø


  • 5 Specialmodeller


  • 6 Produktion


  • 7 Referencer


  • 8 Litteratur


  • 9 Eksterne henvisninger




Opståen |




Emblemet ved introduktionen af Opel Calibra


For at kunne konkurrere med den i slutningen af 1980'erne opståede coupé-bølge fra Japan, præsenterede Opel under navnet Opel Calibra på Frankfurt Motor Show 1989 en sportscoupé med 2+2-sæder (to siddepladser foran og to nødpladser bagi). Modellen kom på markedet i august 1990.[1] Ordet Calibra er et kunstord.



Design |


I modsætning til forgængeren Manta, som havde langsliggende motor og baghjulstræk, havde Calibra tværliggende motor og forhjulstræk. Konstruktionen var baseret på Opel Vectra.


Enestående var den gennem designet af Erhard Schnell opnåede lave luftmodstandskoefficent (CW) på 0,26, som gjorde Calibra til seriebilernes "aerodynamik-verdensmester". Bagklappen på Calibra lignede Manta CC. Calibra havde en del designmæssige træk, såsom de kun syv centimeter højere forlygteenheder. Dette var muligt på grund af brugen af ellipsoid-forlygter, hvor lyset går ud gennem en linse. Servostyring, airbags (fra 1993), sportssæder, tonede sideruder og alufælge hørte til standardudstyret.



Facelift |


I sommeren 1994 fik Calibra til modelåret 1995 et facelift.


Det forreste Opel-emblem var ikke længere monteret på motorhjelmen, men derimod i kølergrillen som samtidig fik en let ændret form. Skrifttrækkene blev ligeledes modificeret, og desuden fik kabinen nyt indtræk, et nyt kombiinstrument med hvide instrumentskiver og ekstrainstrumenter, samt mørke A-, B- og C-søjlebeklædninger. Også hjulkapslerne blev ændret.


Den 29. august 1997 forlod den sidste Calibra, en sort Last Edition 2,0 i 16V, samlebåndet.[2] En direkte efterfølger er indtil videre ikke blevet introduceret.



Farver |


Opel Calibra fandtes i følgende farver:



  • 119: Mistralgrå metallic

  • 128: Astrosølv metallic

  • 138: Stjernesølv mineraleffekt

  • 140: Røggrå metallic

  • 144: Magicgrå mineraleffekt

  • 146: Titaniumsølv mineraleffekt

  • 200: Sort uni

  • 262: Baikalblå metallic

  • 265: Techviolet metallic

  • 266: Novasort metallic

  • 270: Spektralblå mineraleffekt

  • 277: Karibikblå metallic

  • 279: Heliotrop mineraleffekt

  • 283: Nautilusblå mineraleffekt

  • 286: Keramikblå mineraleffekt

  • 288: Magnetikblå mineraleffekt

  • 290: Nordkap mineraleffekt

  • 357: Neptunturkis mineraleffekt

  • 359: Junglegrøn mineraleffekt

  • 366: Bermudagrøn mineraleffekt

  • 368: Øblå mineraleffekt

  • 369: Rio Verde grøn mineraleffekt

  • 474: Casablancahvid uni

  • 547: Magmarød brilliant

  • 571: Amarena mineraleffekt

  • 631: Solgul II uni


I salgsbrochuren for Cliff Motorsport Edition blev der benyttet afvigende farvebetegnelser: Ocean = Magnetikblå, Polar = Karibikblå og Barracuda = Keramikblå.



Motorer |


Calibra fandtes i den første tid med to forskellige 2,0-litersmotorer. Basismotoren var den 85 kW (115 hk) stærke 2,0-litersmotor (C20NE) fra Vectra, som også fandtes med automatgear som alternativ til den standardmonterede femtrins manuelle gearkasse.


Den anden motor var den af Fritz Indra udviklede 2,0-liters 16V-motor med 110 kW (150 hk) (C20XE). Denne motor var den første serieproducerede Opel-motor med fireventilteknik og to overliggende knastaksler (DOHC), når man ser bort fra de gamle racermotorer samt den 2,4-liters 16V-motor i Opel Manta 400 og Opel Ascona 400.


Ved sin introduktion gjaldt den med 37 % som den benzinmotor med størst virkningsgrad. 16V-motoren gjorde også tjeneste i Opel Kadett E GSi 16V, Opel Astra F GSi 16V og Opel Vectra A 2000 16V. Med 110 kW (150 hk) ved 6000 omdr./min. og et maksimalt drejningsmoment på 196 Nm ved 4800 omdr./min. (frem til 1994) gav motoren Calibra en accelerationstid fra 0 til 100 km/t på 8,5 sekunder. Tophastigheden lå ifølge registreringsattesten på 223 km/t, og for 2,0 i på 205 km/t. På grund af den ringe luftmodstand lå gennemsnitsforbruget på 9,2 liter pr. 100 km. Begge motorer var udstyret med trevejskatalysator og motorstyringen Bosch Motronic.



Tekniske data |




































































































2.0 i
2.0 i 16V
2.0 i 16V Turbo
2.5 i V6
Byggeperiode
8/1990−7/1996
8/1990−2/1994
3/1994−8/1997
3/1992−7/1996
8/1993−7/1996
8/1996−8/1997

Motordata
Motorkode
C20NE
C20XE
X20XEV
C20LET
C25XE
X25XE
Motortype

R4-benzinmotor

V6-benzinmotor
Antal ventiler pr. cylinder
2
4
Ventilstyring

OHC, tandrem
DOHC, tandrem
2 × DOHC, tandrem
Fødesystem

Multipoint
Trykladning


Turbolader,
ladeluftkøler

Køling

Vandkøling
Boring × slaglængde
86,0 × 86,0 mm
81,6 × 79,6 mm

Slagvolume
1998 cm³
2498 cm³

Kompressionsforhold
9,2:1
10,5:1
10,8:1
9,0:1
10,8:1
Maks. effekt ved omdr./min.
85 kW
(115 hk)
5200
110 kW
(150 hk)
6000
100 kW
(136 hk)
5600
150 kW
(204 hk)
5600
125 kW
(170 hk)
6000
125 kW
(170 hk)
5800
Maks. drejningsmoment ved omdr./min.
170 Nm
2600
196 Nm
4800
185 Nm
4000
280 Nm
2400
227 Nm
4200
230 Nm
3200

Kraftoverførsel
Drivende hjul (standardudstyr)

Forhjul

Alle
Forhjul
Drivende hjul (ekstraudstyr)
Alle


Gearkasse (standardudstyr)
5-trins manuel
6-trins manuel
5-trins manuel
Gearkasse (ekstraudstyr)
4-trins automatisk

4-trins automatisk

4-trins automatisk

Præstationer
Topfart
205 km/t
Aut.: 200 km/t
4×4: 200 km/t
223 km/t
4×4: 215 km/t
215 km/t
Aut.: 205 km/t
4×4: 200 km/t
245 km/t
237 km/t
Aut.: 234 km/t
Acceleration 0-100 km/t
10,0 sek.
Aut.: 12,0 sek.
4×4: 11,0 sek.
8,5 sek.
4×4: 9,5 sek.
9,5 sek.
Aut.: 11,5 sek.
6,8 sek.
7,8 sek.
Aut.: 8,8 sek.
Brændstofforbrug pr. 100 km ved blandet kørsel
8,2 liter
Aut.: 8,4 liter
4×4: 9,0 liter
Blyfri 95
7,7−7,9 liter
Aut.: 8,0−8,1 liter
4×4: 8,7 liter
Blyfri 95
9,0 liter
Blyfri 95
8,8 liter
Aut.: 9,0 liter
Blyfri 95


Firehjulstræk |


I sommeren 1990 kom den firehjulstrukne Calibra 4x4 på markedet. Den var den anden Opel-personbil med firehjulstræk efter den i starten af 1989 introducerede Vectra 4x4. Systemet var af typen med permanent firehjulstræk, hvormed der maksimalt blev overført 90 Nm drejningsmoment til bagakslen. Drejningsmomentet blev gennem en viskokobling i en fordelergearkasse overført til bagakslen. Ved bremsning afbryd en lamelkobling firehjulstrækket for at sikre bremsestabiliteten og ABS-systemets funktionsdygtighed.


Firehjulstrækket kunne først fås i kombination med begge motorer (C20NE og C20XE), dog ikke i kombination med automatgear. Calibra 2,0 i 4x4 havde en topfart på 198 km/t og en acceleration fra 0 til 100 km/t på 11 sekunder, mens 16V havde en topfart på 215 km/t. Derudover havde den firehjulstrukne udgave et 4x4-emblem i rattet i stedet for Opel-emblemet. Firehjulstrækket øgede brændstofforbruget med ca. en liter pr. 100 km.



Calibra Turbo 4x4 |


I marts 1992[1] kom Calibra Turbo 4x4 ud til forhandlerne som ny topmodel. Modellen var forsynet med en 2,0-liters 16V-motor (C20LET), som med KKK-turbolader og ladeluftkøler nu ydede 150 kW (204 hk). Turboladeren var en nyudvikling; den var ikke svejset på, men i stedet integreret i udstødningsmanifolden. Turbomotoren var som standard kombineret med sekstrins gearkasse og firehjulstræk, og kunne ikke fås med automatgear. Det maksimale drejningsmoment var 280 Nm ved allerede 2400 omdr./min. Calibra Turbo 4x4 var den hurtigste bil i sin klasse: Modellen var opgivet til en topfart på 245 km/t og en acceleration fra 0 til 100 km/t på 6,8 sek.


Udvendigt adskilte Calibra Turbo 4×4 sig kun fra de øvrige versioner med 16" alufælge i specielt Turbo-design og tilsvarende skrifttræk. Calibra Turbo 4x4 afløste samtidig Calibra 16V 4x4, som derved udgik af produktion.



Calibra V6 og modificerede motorer |


Fra august 1993[1] kunne Calibra også fås med en 24V-V6-motor: Den 2,5-liters motor (C25XE, senere X25XE), som også gjorde tjeneste i Vectra og Omega B, ydede 125 kW (170 hk) og havde et maksimalt drejningsmoment på 227 Nm ved 4200 omdr./min. (X25XE: 230 Nm ved 3200 omdr./min.). Dermed fik Calibra en topfart på 237 km/t og accelererede fra 0 til 100 km/t på 7,8 sek.


2,0 16V-motoren (C20XE) blev i marts 1994[1] afløst af en modificeret 2,0 16V-motor (X20XEV) tilpasset til den strengere Euro2-norm, som ydede 100 kW (136 hk). Motoren opfyldt allerede den strengere D3-norm. Basismotoren var ligesom før 2,0 i med 85 kW (115 hk) og Euro1, som senere kunne ombygges til Euro2.



Sikkerhed og miljø |


Fra august 1993[1] var Calibra som standard udstyret med dobbelt airbag. Udover mindre modifikationer, som løbende blev tilføjet programmet, blev visse vigtige sikkerhedspunkter forbedret i august 1993. Så f.eks. fik dørene dobbelt stålrørsforstærkning og stærkere ruderammer, selesystemet blev udstyret med selestrammere men også primært miljørelaterede ting blev forbedret. Derved fik modellen vandopløselig lak, som indeholdt væsentligt færre miljøskadelige stoffer, og det nyudviklede klimaanlæg blev fyldt med CFC-frit kølemiddel.



Specialmodeller |




Opel Calibra Keke Rosberg Edition




Opel Calibra 2,0 i 16V Last Edition


Med modelåret 1996 fulgte et nyt farveprogram, mens motorprogrammet forblev uændret. Som ny basismodel udvidede Calibra Young modelprogrammet. I første omgang fandtes den kun med 2,0 i-motoren og i fire forskellige farver, men var ellers identisk med basismodellen af Calibra. Yderligere specialmodeller var Calibra Classic med klimaanlæg, læderkabine, Bose-lydsystem og soltag samt den særligt sportslige Calibra DTM Edition med bredere alufælge i DTM-design, sænket karrosseri og DTM-skrifttræk. Begge disse specialmodeller kunne leveres med alle til den almindelige Calibra tilgængelige motorer.


I april 1996 tilkom specialmodellen Calibra Cliff Motorsport Edition, med hvilken Opel vil fejre deres succes ved DTM (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft) i 1994 og 1995 samt ved ITC (International Touring Car Championship) i 1996. Modellen var udstyret med modificerede frontskørter fra Irmscher med ekstra luftindtag, let modificerede hækskørter og lakerede sidelister. Hertil kom klimaanlæg og en Irmscher-pakke med 16" BBS-alufælge og en 30 mm sænket sportsundervogn. Udefra kunne denne version kendes på Cliff-emblemerne ligesom DTM- og ITC-emblemer. Med udgangen af modelåret 1996 udgik turbomotoren og dermed også muligheden for firehjulstræk, da det vil blive for dyrt at tilpasse motoren til de nye udstødningsnormer. 2,0 i-motoren med 85 kW (115 hk) udgik ligeledes.


Fra august 1996 kunne Calibra kun leveres i udstyrsvarianterne Young, Cliff Motorsport Edition og Classic, og fra januar 1997 kun Young.


Den sidste specialmodel med navnet Calibra Last Edition kom på markedet i januar 1997.[1] I det sidste modelår, 1997, omfattede motorprogrammet 2,0 i 16V-motoren samt den modificerede 2,5 i V6-motor med forbedret udstødningsnorm. Udstyret i Last Edition svarede til en kombination af versionerne Cliff Motorsport Edition og Classic.













































































ÅrModelMotorerFarverUdstyr
1992Color Selection IC20NEkaribikblåel-ruder, el-soltag, centrallås, radio SC 303
1993Color Selection IIC20NE, C20XEnautilusblåel-ruder, el-soltag, centrallås, radio SC 303
1993Color Selection IIIC20NE, C20XEriojarødel-ruder, el-soltag, centrallås, radio SC 303
1994Color Selection IVC20NE (i Schweiz C20XE)solgulel-ruder, el-soltag, centrallås, radio SC 303, læder (option), Pentaline alufælge (option)
1994Color Selection VC20NE, C20LETtechvioletel-ruder, el-soltag, centrallås, radio SC 303, højdejusterbart passagersæde, klimaanlæg (C20LET), radio SC 804 (C20LET)
1995Keke Rosberg EditionC20NE, X20XEV, C25XE, C20LETcasablancahvid (i Schweiz også E200 sort)Irmscher-sænkningsfjedre, BBS-hjul, taglister og dørhåndtag i bilens farve, læderrat med lysegrå gribeområder, sæder med stofindtræk "Chequers", Keke Rosberg Edition-skilt, DTM-emblem, DTM-fodmåtter, el-ruder, centrallås, højdejusterbart passagersæde, lysegrå instrumentskiver, klimaanlæg (C25XE, C20LET), radio SC 303 (C20NE, X20XEV), radio SC 804 (C25XE, C20LET)
1995Color Selection VIC20NE, X20XEV, C25XE, C20LETbermudagrønlæderrat, el-ruder, el-soltag, centrallås, radio SC 303, klimaanlæg (C20LET), læderudstyr (C25XE), radio SC 804 (C25XE, C20LET)
1995ClassicC20NE, X20XEV, C25XE, C20LETjunglegrøn, magmarød, amarena, novasortlæderrat, el-ruder, el-soltag (C25XE), centrallås, Bose lydsystem I, radio Blaupunkt Kiel RD 104, klimaanlæg, metallak, læderudstyr, radio SC 804 (C25XE, C20LET)
1995Color Selection VIIC20NE, X20XEV, C25XE, C20LETmagnetikblålæderrat, el-ruder, el-soltag, centrallås, radio SC 303, klima (C20LET), læderudstyr (C25XE), radio SC 804 (C25XE, C20LET)
1995DTM EditionC20NE, X20XEV, C25XE, C20LET, X25XEcasablancahvid, solgul, novasortIrmscher-sænkningsfjedre, BBS-hjul, læderrat med lysegrå gribeområder, DTM Edition-skilt, DTM-emblemer, DTM-fodmåtter, el-ruder, el-soltag eller klimaanlæg, centrallås, lysegrå instrumentskiver, klimaanlæg (C25XE, C20LET), radio SC 330 (C20NE, X20XEV), radio SC 804/CD300 (C25XE, C20LET)
1996Classic IIC20NE, X20XEV, C25XE, C20LETrioverdegrøn, magmarød, novasortlæderrat, el-ruder, el-soltag (C25XE), centrallås, Bose lydsystem II, radio Blaupunkt Paris RCM 104, klimaanlæg, læderudstyr
1996YoungC20NE, X20XEV, X25XEalleradio SC 303, metallak
1996Cliff Motorsport EditionX20XEV, X25XEoceanblå, polargrøn, barracuda, sortIrmscher-sækningsfjedre, BBS-hjul, Irmscher-kofanger fortil, Irmscher-sidebeskyttelseslister i bilens farve, Cliff-fodmåtter, Cliff Edition-skilt, Cliff-emblemer, el-ruder, centrallås, klimaanlæg, Dual Info Display (DID), Check Control, læderratkrans, radio SC 303
1997Last EditionX20XEV, X25XEalleIrmscher-sportsundervogn, BBS-hjul, Irmscher-kofanger fortil, sidebeskyttelseslister i bilens farve, Motorsport-fodmåtter, emblem, Check Control, læderudstyr, læderrat, el-ruder, centrallås, klimaanlæg, radio SC 303


Produktion |


Produktionen af Opel Calibra fandt sted i såvel Rüsselsheim som fra 1991 også hos Valmet Automotive i finske Uusikaupunki. De af Valmet producerede Calibra'er kan kendes på at det 11. tegn i stelnummeret er "9" i stedet for "1" for Rüsselsheim. Der blev i alt bygget 238.647 eksemplarer af Calibra,[2] heraf 93.978 hos Valmet.[3]



Referencer |




  1. ^ abcdef Opel Calibra (1990-1997) - Darauf fliegen die Kids. autobild.de, 25. februar 2002. Hentet 18. juli 2017 (på tysk).


  2. ^ ab 25 Jahre Opel Calibra: Vom Aerodynamik-Weltmeister zum Kult-Coupé. Adam Opel AG, 4. september 2014. Hentet 18. juli 2017 (på tysk).


  3. ^ Cars manufactured. Valmet Automotive Inc. Hentet 18. juli 2017 (på engelsk).




Litteratur |


  • Eberhard Kittler: Deutsche Autos seit 1990. Band 6: Mercedes, Ford, Opel und Porsche. ISBN 3-613-02052-1, © Motorbuch Verlag 2001 (på tysk).

  • Opel Calibra Bedienung, Sicherheit, Wartung. Adam Opel AG, januar 1993 (på tysk).


Eksterne henvisninger |




  • Internet Movie Cars Database: Opel Calibra i film og tv-serier




Hentet fra "https://da.wikipedia.org/w/index.php?title=Opel_Calibra&oldid=9892353"










Navigationsmenu




























(window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgPageParseReport":"limitreport":"cputime":"0.260","walltime":"0.344","ppvisitednodes":"value":1161,"limit":1000000,"ppgeneratednodes":"value":0,"limit":1500000,"postexpandincludesize":"value":37665,"limit":2097152,"templateargumentsize":"value":2285,"limit":2097152,"expansiondepth":"value":11,"limit":40,"expensivefunctioncount":"value":0,"limit":500,"unstrip-depth":"value":0,"limit":20,"unstrip-size":"value":5911,"limit":5000000,"entityaccesscount":"value":1,"limit":400,"timingprofile":["100.00% 208.554 1 -total"," 43.81% 91.363 1 Skabelon:Infoboks_bil"," 30.88% 64.408 1 Skabelon:Infoboks"," 11.24% 23.431 1 Skabelon:Navboks_Opel-modeller"," 9.62% 20.068 1 Skabelon:Wikidata_image"," 8.72% 18.183 1 Skabelon:Reflist"," 8.25% 17.215 1 Skabelon:Navboks"," 6.10% 12.719 2 Skabelon:Flagland"," 5.76% 12.009 1 Skabelon:Commonscat"," 3.33% 6.940 1 Skabelon:Lande_data_Tyskland"],"scribunto":"limitreport-timeusage":"value":"0.025","limit":"10.000","limitreport-memusage":"value":1232325,"limit":52428800,"cachereport":"origin":"mw1283","timestamp":"20190506020027","ttl":2592000,"transientcontent":false););"@context":"https://schema.org","@type":"Article","name":"Opel Calibra","url":"https://da.wikipedia.org/wiki/Opel_Calibra","sameAs":"http://www.wikidata.org/entity/Q466506","mainEntity":"http://www.wikidata.org/entity/Q466506","author":"@type":"Organization","name":"Bidragsydere til Wikimedia-projekter","publisher":"@type":"Organization","name":"Wikimedia Foundation, Inc.","logo":"@type":"ImageObject","url":"https://www.wikimedia.org/static/images/wmf-hor-googpub.png","datePublished":"2010-03-06T12:56:52Z","dateModified":"2019-04-05T17:32:06Z","image":"https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cb/Opel_Calibra_front_20071212.jpg"(window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgBackendResponseTime":132,"wgHostname":"mw1320"););

Popular posts from this blog

Log på Navigationsmenu

Wonderful Copenhagen (sang) Eksterne henvisninger | NavigationsmenurSide på frankloesser.comWonderful Copenhagen

Detroit Tigers Spis treści Historia | Skład zespołu | Sukcesy | Członkowie Baseball Hall of Fame | Zastrzeżone numery | Przypisy | Menu nawigacyjneEncyclopedia of Detroit - Detroit TigersTigers Stadium, Detroit, MITigers Timeline 1900sDetroit Tigers Team History & EncyclopediaTigers Timeline 1910s1935 World Series1945 World Series1945 World Series1984 World SeriesComerica Park, Detroit, MI2006 World Series2012 World SeriesDetroit Tigers 40-Man RosterDetroit Tigers Coaching StaffTigers Hall of FamersTigers Retired Numberse